Kocie zakupy!!!!!

jak sobie radzicie z...

Moderator: modRUSki

Awatar użytkownika
Werdelit
Posty: 742
Rejestracja: wtorek, 27 kwietnia 2004, 09:06
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Kocie zakupy!!!!!

Postautor: Werdelit » poniedziałek, 17 kwietnia 2006, 08:58

Zainspirowana wątkiem podobnym na innym kocim forum i wątkiem Poison o odswieżaczu do kocich kuwet- chciałabym coś takiego u nas zaproponować.
Pomyślam sobie, że każdy z nas ogląda kocie gadżety, kupuje- zabawki, budki drapaki miseczki itp... Czyli czym rozpieszczmy nasze koty.

Może w tym watki będziemy wklejać to co znaleźliśmy w sieci a wydało sie nam ciekawe i warte uwagi. Może ktoś coś przetestował, widział i oceni w kilku słowach Takie wątek z kocimi gadzetami, które chcielibyśmy /mamy sprawić kociastym i sobie samym.
- co Wy na to?

Awatar użytkownika
Werdelit
Posty: 742
Rejestracja: wtorek, 27 kwietnia 2004, 09:06
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Postautor: Werdelit » poniedziałek, 17 kwietnia 2006, 09:07

Na pierwszy ogień chciałam polecić tunel szeleszący trixi
z animiali

http://animalia.pl/produkt.php?kat=47&id=4270



Obrazek


Polecam- koty brykają ze szczęścia. Codziennie urzadzaja wim galopady i wyścigi a i czlowiek moze fajnie gonić koty i przez otworki wrzucać mu różne zabawki.

Ponieważ jednen tunel to za mało -zaszalałam i kupiałam aż 4 tunele ( a co tam jak na maxa to na maxa zabawa :D ) co razem daje 4 metry wysmienitej zabawy.


Teraz przymierzam sie do kupienia fontanny poidełka.
Chciałabym zasiegnac Waszej opinii. Może ktoś z ma - zdjecie własnych kotow u wodopoju.? Jakoś nie bardzo mogę tę wodę sobie wyobrazić jako ona tak płynie po tym dokładnie.


Mysłałam o takiej fontanie, o której wspominała chyba juz we wczesniejszym watku Iza

Obrazek
Ale nie bardzo u nas mozna kupić i z gwarancja wtedy nie wiadomo co i jak.

Więc może takaz aniamili "catit"- coś ktoś może doradzić/ocenić?

Obrazek

Bozenna
BLUE MAINE*PL
Posty: 31
Rejestracja: piątek, 15 października 2004, 23:16
Lokalizacja: Warszawa
Kontaktowanie:

Postautor: Bozenna » poniedziałek, 17 kwietnia 2006, 22:34

Witaj,
Mam kilka takich fontann typu Catit i świetnie się u mnie przyjęły. Woda jest zawsze czysta i chłodna. Wystarczy raz w tygodniu ją zmienić i umyć dokładnie poidełko. Nie wszystkie koty od razu się do fontanny przekonały, ale teraz nie korzystają już z misek wcale. Gorąco polecam:)))
BG

Awatar użytkownika
Iza
SKY BLUE RUSSIA*PL
Posty: 472
Rejestracja: poniedziałek, 22 marca 2004, 16:29
Lokalizacja: Gdańsk
Kontaktowanie:

Postautor: Iza » wtorek, 18 kwietnia 2006, 17:14

Fontanna si, ale trzeba też z wodą uważać jaką się do niej leje. W sklepie zoologicznym widziałam fonntannę dla kotów w klatce gdzie zwykle sprzedaje się kociaki.Wtedy kociaków nie było a w rogu stała brudna jak diabli i zakamieniona fonntanna, aż zrobiło mi się nie dobrze. Biedne kociaki :cry:
Spokój, ruski spokój, dostojeństwo i powaga ...
Obrazek

StefanZ
Posty: 225
Rejestracja: piątek, 29 kwietnia 2005, 13:51
Lokalizacja: Szwecja
Kontaktowanie:

Postautor: StefanZ » środa, 19 kwietnia 2006, 08:44

Iza pisze:Fontanna si, ale trzeba też z wodą uważać jaką się do niej leje. W sklepie zoologicznym widziałam fonntannę dla kotów w klatce gdzie zwykle sprzedaje się kociaki.Wtedy kociaków nie było a w rogu stała brudna jak diabli i zakamieniona fonntanna, aż zrobiło mi się nie dobrze. Biedne kociaki :cry:


No tak, hygiene trzeba trzymac pieczolowicie. Czysta i swieza woda, i zmywac dokladnie conajmniej raz w tygodniu jak Bozenna pisze. Sa tez filtry które nalezy zamienic / wymyc od czasu do czasu. Bez filtra woda szybciej zachodzi glonami i bakteriami.
Czasem moze i odwapnic odpowiednim odwapniaczem (kwas cytrynowy zdaje mi sie jest dobry).

Ale te rózne fontanny (jest kilka róznych fabrykatów) SA dobre. Koty wiecej pija! Bardzo przydatne u kotów majace predyspozycje do kamieni nerkowych. W ogóle, wiele kotów ma tendencje do picia za malo.
Jamusjkin oraz Zjivago przekazuja braterske pozdrowienia!

Awatar użytkownika
Poison
GALATHILION*PL
Posty: 930
Rejestracja: piątek, 13 sierpnia 2004, 11:06
Lokalizacja: Warszawa Ursynów

Postautor: Poison » środa, 19 kwietnia 2006, 09:23

Marcin się już zadekralował, iż kupi takie cudo naszej kochanej Diance, tylko że nie było przez ostatnie kilka wystaw takiej firmy niemieckiej, która to sprzedaje od reki, ostatnio chyba ich w Pałacu Kultury widziałam, a mieli fajne takie różne...
A ja wszystkie miski myję rano i wieczorem, więc jakby taka fontanna do mycia raz na tydzień, oj to cudo prawdziwe :lol: :lol:
Obrazek

Awatar użytkownika
Werdelit
Posty: 742
Rejestracja: wtorek, 27 kwietnia 2004, 09:06
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Postautor: Werdelit » środa, 19 kwietnia 2006, 09:42

to ja kupie.. co mi tam.. moi pija duzo.. z miski i z kranu w wannie.. wiec fontanna bedzie atrakcja nie lada. No i jako ze kocurki musza pic duzo.Szczególnie kastrat Andulek

A mycie to chyba zaden problem
Jak zakupie to ofotkuje..

Pani Bożeno- moze Pani zachciałaby załaczyc fotczke działającej fontanny-jeśli można prosić

Awatar użytkownika
kinus
KABRIRUS*PL
Posty: 600
Rejestracja: sobota, 20 marca 2004, 11:20
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: kinus » środa, 19 kwietnia 2006, 10:00

Werdelit - warto kupic psia fontanne, tak naprawde rozni sie ona tylko cena i kolorem, kocia jest niebieska, a psia czerwona.
Filtry sie szybko zuzywaja - moja mala brytyjka bardzo im pomaga, rozrywa ten filc z filtra. Moze Twoje beda lepiej wychowane ;)
ale sama fontanna - super sprawa, wody nie idzie rozlac.
Obrazek
Pinky,Oliwka, Uszka,Lunitari

Awatar użytkownika
Werdelit
Posty: 742
Rejestracja: wtorek, 27 kwietnia 2004, 09:06
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Postautor: Werdelit » środa, 19 kwietnia 2006, 10:50

Właśnie zapytałam u siebie we Wrocławiu w zaprzyjażnionym sklepiku( zapytaja w hurtowni) może jakos taniej jeszcze dostanę niz w animalii.

A co to Kinuś ten filcowy filtr jest? Często trzeba wymieniać można to kupic bezproblemu, albo zakombinowac z czegoś inngo ( żebym sie nie wpakowała, ze mi 2 miesiaca podziała a potem padnie :o )

Taka "kranikowa" to byłby skarb. Ale jak potem z gwarancja tych niemieckich fontann? w Animalii przynajmniej dwa lata gwarancji na catit/dogit.


Ale skoro polecasz Kinuś, to ja zaszaleje i kupię.

Awatar użytkownika
kinus
KABRIRUS*PL
Posty: 600
Rejestracja: sobota, 20 marca 2004, 11:20
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: kinus » czwartek, 20 kwietnia 2006, 09:32

te filtry jeszcze nie dawno byly do kupienia w animalii, ale teraz widze, ze juz ich nie ma :(
Obrazek

Pinky,Oliwka, Uszka,Lunitari

Awatar użytkownika
remkey
REMKEY*PL
Posty: 986
Rejestracja: piątek, 19 marca 2004, 13:17
Lokalizacja: warszawa słodowiec
Kontaktowanie:

Postautor: remkey » czwartek, 20 kwietnia 2006, 12:50

fontanny dla kotów :)
bardzo fajna zabawka ;)

filtry: wersja ekonomiczna tych filtrów, jest dokładnie taka sama jak pisała Iza przy filtrach do kuwety: filtr z węgla aktywowanego (czy jaktam) do okapów kuchennych. sam węgiel jest obojętny, a struktura filtru świetnie nadaje się nie tylko do powietrza ale i do wody. jeśli ktoś ma pytania co do bezpieczeństwa, zawsze można zapytać producenta -- szczerze wątpięczy oryginalne filtry (dobrze pamiętam, że kosztowały ok. 20zł?) musiały przejść jakieś drakońskie medyczne standardy czystości, więc na jedno wychodzi.

filtry w fontannach świetnie zbierają kurz (i bakterie) w związku z czym ślicznie kwitną w lato. do naszej fontanny pokojowej dodawałem środków akwarystycznych ale przy kotach się nie odważyłem i fontanna została zdemontowana -- po prostu nie miałem ochoty co tydzień szorować kamieni i układać ich od nowa.
z fontanną dla kotów jest o tyle inaczej, że łatwiej wymieniać wodę, więc kwestia kwitnienia nie wchodzi w grę. co do czyszczenia: jeśli używacie wody mineralnej / kranowej (nie gotowanej), to prędzej czy później będzie trzeba usunąć kamień wapienny. i tutaj polecam tak jak przy nawilżaczach powietrza, pralkach czy czajnikach: ocet. raz na jakiś czas (ja to robię regularnie, co miesiąc) wymaczam w occie i ciepłej wodzie przez 2-3 godziny, dobrze płuczę i suszę. zapach octu nie jest przyjemny ale nie jest też trwały.

która fontanna?
cicha. jak dla mnie. to nie woda specjalnie hałasuje ale silniczek -- po kilku godzinach słuchania ma się ochotę go wyłączyć. trochę tak jak z szumem wiatraczków w kompuerze.
znajoma ma poustawiane w różnych kątach domu chyba 3 rodzaje tych fontann i twierdzi, że najbardziej cicha jest ta catit/dogit - mówi, że to jest jej najwięszy plus. jej minus jest taki, że woda podobno "łapie" dużo zanieczyszczeń (głównie kocie włosy) i filtr się zapycha. ale przy regularnym wymienianiu wody (max. co 3 dni!) przeczyszczenie filtra nie powinno być problemem.

jeszcze się tylko muszę dowiedzieć czy rzeczywiście nie ma różnic pomiędzy catit i dogit poza kolorem i ceną.
a da się ten kolor jakoś zmienić? :) czy to już taki kolor plasiku i koniec?
Obrazek

Awatar użytkownika
kinus
KABRIRUS*PL
Posty: 600
Rejestracja: sobota, 20 marca 2004, 11:20
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: kinus » czwartek, 20 kwietnia 2006, 14:15

musialbys zobaczyc w sklepie, ten niebieski jest tylko na spodzie kopuly
ja i tak co trzy dni czyszcze, bo woda w tym tempie wyparowuje
lubie fontanne, bo moje koty pija wode tylko, jak ta nie stoi, wiec jak woda jest w misce, to sobie ja same wprawiaja w ruch, co konczy sie niezla kaluza

tyle, ze filtry do fontanny sa takie plastikowe z weglowymi ziarenkami w srodku, a nie takie jak te z okapow
Obrazek

Pinky,Oliwka, Uszka,Lunitari

Awatar użytkownika
remkey
REMKEY*PL
Posty: 986
Rejestracja: piątek, 19 marca 2004, 13:17
Lokalizacja: warszawa słodowiec
Kontaktowanie:

Postautor: remkey » czwartek, 20 kwietnia 2006, 21:33

kinus pisze:tyle, ze filtry do fontanny sa takie plastikowe z weglowymi ziarenkami w srodku, a nie takie jak te z okapow

przyjrze sie im przy najblizszej okazji. ale jesli ten granulat jest podobny do tych w filtrach wody (np. Brity), to mysle, ze spokojnie mozna poeksperymentowac z tymi sprasowanymi. dam znac jak sie pobawie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Werdelit
Posty: 742
Rejestracja: wtorek, 27 kwietnia 2004, 09:06
Lokalizacja: Cieszyn
Kontaktowanie:

Postautor: Werdelit » piątek, 21 kwietnia 2006, 06:32

Zamówilam fontanne czerwoną.Bo odrboinke tańsza jest takjak napisała Kinuś a i do pokoju będzie mi pasować

No nic poczekam na przesyłke i będe testowac. Martwić beda sie potem -jak nie zechca pic. :o

Remkey, ja mam nadzieje ze cos wykombinujesz z tymi filtrami i dasz znac ;))

Awatar użytkownika
kinus
KABRIRUS*PL
Posty: 600
Rejestracja: sobota, 20 marca 2004, 11:20
Lokalizacja: Poznań
Kontaktowanie:

Postautor: kinus » sobota, 22 kwietnia 2006, 18:30

odkopalam 3 fotki z pierwszego dnia fontanny :)
Obrazek
http://upload.miau.pl/1/62416.jpg
http://upload.miau.pl/1/62418.jpg
Obrazek

Pinky,Oliwka, Uszka,Lunitari


Wróć do „hodowla”

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość